donderdag 21 augustus 2014

Gastblog - Dit is mijn favoriete zoutpot

Dit is mijn favoriete zoutpot. Al jarenlang sleep ik hem mee, met iedere verhuizing wordt hij ingepakt.


Waar hij vandaan komt of hoe ik eraan kom weet ik niet meer. Het dekseltje sluit niet meer, als ik hem vul sluit ik hem af met een nieuw plakbandje. Zo belangrijk is dit zoutpotje.

Maar op een dag mocht ik hem niet meer gebruiken. Onvoorbereid kreeg ik te horen dat ik hem voortaan moest laten staan… Die eerste aardappels zonder zout, die eerste soep, ze staan in mijn geheugen gegrift. Zou ik zo ooit nog van een maaltijd kunnen genieten?
In het begin nam ik een arsenaal van zoutvervangers mee, zoals natriumarme mayo en ketchup, als ik een plain hamburger ging eten bij MacDonalds. Het bleef behelpen en smaakte niet hetzelfde.

Lees verder op http://www.smakelijketenzonderzout.nl/news/125/249/Dit-is-mijn-favoriete-zoutpot

Geen opmerkingen: